woensdag 14 juli 2021

"Sorry, ik ben een daygamer"

Ondertussen ben ik 19 jaar oud en heb nog nooit een vriendin gehad, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Want onlangs ontdekte ik een nieuw puzzelstukje van mijzelf. Een puzzelstukje dat erg lang zoek was. Een een puzzelstukje dat eigenlijk maar een leegte vervangt van het originele stukje. Een stukje wat eigenlijk in elke puzzel past... "Oké, ik ben gewoon een daygamer".


Wat is daygamen?

Daygamen wordt vaak als een doodgewone flirtstrategie gezien, maar het is eigenlijk gewoon een manier van leven. 

De letterlijke betekenis van 'daygamen' is overal te pas (en soms te onpas) vrouwen of mannen versieren. Dus het gebeurd niet enkel op een leuk feestje, maar het kan overal. Het zou in de supermarkt kunnen, op school, werk, in een wachtkamer. Je kan het je zo gek niet inbeelden. Ook zijn er in het daygamen niet echt regels, dat wil zeggen dat je mag doen wat je wilt. Maar het is wel verstandig om jezelf toch bepaalde grenzen of regels op te leggen, want anders kan je echt wel heel ver gaan. In het daygamen ben je zo vrij als een vogel. Want je kan en mag gewoon zelf een manier bedenken om te scoren bij random vrouwen/mannen. Het valt eigenlijk ook te beschrijven als een vorm van kunst. Je kan er al je opgekropte fantasieën in kwijt.


Medium


Hoe wordt je een professionele daygamer?

  • Sta er even bij stil of je wel op random momenten wilt flirten - met mensen die je nog voor geen haar, nog pluimen kent.

  • Leg jezelf bepaalde regels op. Dit doe je voor je eigen en voor anderen. Want het is belangrijk dat je niks gaat overbelasten of dat je niet (in het grove) de wet overtreed. Bedenk dus regels die je gaat nastreven tijdens het flirten. Dit kan bijvoorbeeld zijn: mijn flirt geeft aan dit niet leuk te vinden, dus ik stop met het flirten. Een ander voorbeeld is: ik flirt nooit op het werk/school. Dat waren normale regels, maar je zou ook regels kunnen bedenken zoals: ik flirt alleen met meisjes die naar me lachen.

  • Ga opzoek naar info. Je kan blogs lezen, surfen op het internet, bekijk films, lees boeken of laat je eigen gedachten werken. Deze stap moet je zetten om uit te maken wat voor daygamer jij wilt zijn. Het is een recept dat je moet samenstellen. Uiteraard moet je dus goeie afwegingen doen, want je wilt niet te veel doen, maar ook niet te weinig. Er moet dus een goede dossering zijn van de moves en grappen die je maakt. Ook moet je zien uit te vlooien wat je kan prijs geven over jezelf - en wanneer je dat het beste kunt doen.

  • Ondertussen heb je al veel uitgespit en uitgedokterd. Nu kan je beginnen met de voorbereiding van het echte werk. Dus nu heb je de tijd om al openingszinnen te verzinnen, visitekaartjes te maken, scenario's te bedenken waar je het gesprek met je fix heen wilt begeleiden,... . Dit is een belangrijke stap, want je wil niet zonder zeggen voor het meisje van je dromen staan.

  • Na het uitvoeren van voorbije stappen ben je toe aan de echte game. Nu ga je gewoon naar een openbare plaats die je aanspreekt of waar je moet zijn. Op die plaats doe je gewoon wat je er anders doet, alleen hou je subtiel je omgeving in de gaten. Kijk eens rond of je een meisje ziet staan die je leuk lijkt en observeer wie ze is. Wanneer je weet wat voor vlees je in de kuip hebt... Dan kun je toeslaan als een krokodil en haar aandacht trekken met iets wat ze leuk lijkt te vinden.

  • Als je fix hapt en ze vindt het leuk waar je mee bezig bent, dan kan je verder gaan. Alleen is het wel belangrijk dat je niet te snel wilt zijn. Gedraag je dus alsof je alle tijd van de wereld hebt en grap wat onschuldig met haar. Na een tijdje kan je misschien iets stouterds proberen - en zie dan hoe ze daar op reageert. Als ze het nog altijd leuk vindt, dan zit je goed. Ga dan misschien voor een volgende stap - en vraag haar bijvoorbeeld of ze wil dansen. Indien ze het niet meer leuk vindt, dan kan je beter wat gas terugnemen en weer poeslief zijn.

  • Tot slot vraag je haar telefoonnummer, snap, Instagram,... . Krijg je groen licht, dan ben je vrij om verder te experimenteren met haar - en kan je waarschijnlijk nog meer met haar afspreken. Als je rood licht krijgt, dan kan je het beter voor bekeken houden - en verder zoeken naar iemand anders.

Twitter


Wat voor daygamer ben ik?

Persoonlijk ben ik een daygamer die altijd heel veel respect heeft voor de dames, die ik probeer te verleiden. Dat wil zeggen dat ik direct stop als een meisje aangeeft het niet leuk te vinden. Daarnaast stop ik ook met meisjes te versieren als ik iemand leuk heb ontmoet. Naast mijn respectvolle kant, gebruik ik het daygamen ook om mijn creativiteit te uiten. Dat doe ik onder anderen door mijn zelfgemaakte visitekaartjes - met mijn snap op - te verstoppen op random plaatsen. Ook vind ik het leuk om woordgrapjes te maken of om gekke dingen te doen,... .


AttractionGym



Wat is mijn mening over daygamen?

Naar mijn mening is er niks mis met daygamen, hoelang je maar niemand kwetst of dingen forceert. Weet dus waar de grenzen liggen - en ga niet te ver erover.  Dan bedoel ik: ga vooral niet over iemand anders zijn grenzen, want voor het daygamen moet je meestal wel je eigen grenzen proberen te verleggen. Anders zal je niet ver geraken. Verder is daygamen iets wat voor spanning in je leven zorgt en het zal op korte of lange termijn misschien wel zorgen voor een relatie.


TMI News



Wat is jou mening over daygamen?

De blog die ik vandaag schreef was weer eens iets anders. Hopelijk weten jullie dit thema wel te waarderen, want dit is voor sommigen wel een beetje vreemd. Wat ik ook wel snap, maar ik vindt het gewoon belangrijk om mijzelf te kunnen zijn in deze blog. Dus waarschijnlijk gaan er nog wel wat blogs passeren van dit kaliber.  

2 opmerkingen:

  1. Dat moet ik eens uitproberen denk ik bedankt voor deze nuttige tips.

    Hopelijk worden we allemaal succesvolle daygamers met grenzen natuurlijk haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende de term daygamen eigenlijk nog niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik al zeven jaar niet echt meer met flirten bezig ben geweest (buiten mijn eigen partner dan) en dat ik er ook helemaal uit ben haha. Maar ik vind het wel interessant om te lezen wat het inhoud en hoe je het precies aanpakt. Ik denk ook zeker niet dat er iets mis mee is, als je de personen in kwestie maar met respect behandelt en heel goed de grenzen bewaakt. Het moet voor allebei natuurlijk leuk blijven!

    BeantwoordenVerwijderen