maandag 7 oktober 2019

Waarom heet ik Auti-Man?

Het heeft verschillende redenen waarom ik mijzelf Auti-Man noem op Blogger. In deze blog beschrijf ik waarom ik mij nu net zo noem.



Reden 1.

Afbeeldingsresultaat voor spiderman
sideshow.com
Er zijn zoveel superhelden zoals Spider-man, Wolverine, Captain Amerika enzovoort. Maar er is nog geen een superheld die autisme als een kracht gebruikt, zowel bij Marvel als bij DC. Daarom noem ik mij zelf Auti-Man, want ten slotte is autisme niet alleen een zwakte. Maar het kan ook een Superkracht zijn, want mensen met autisme merken dingen veel sneller op dan mensen zonder autisme. Maar dat is nog lang niet alles: je hebt ook meer oog voor detail. Je vertelt sneller wat er in je opkomt en je bekijkt het leven van uit een andere zonnebril. Wat tot heel goede ideeën kan leiden, waar iemand anders nooit zou opkomen. Dus mijn besluit is: waarom autisme niet gewoon als een superkracht bekijken in plaats van als een beperking.


Reden 2.

Auti-Man bestaat uit twee woorden: autisme en Man. Autisme omdat: ik iemand ben met autisme en omdat deze blog ook over dit onderwerp gaat. Man omdat: ik een man ben. Dit maakt dus mijn naam 'Auti-Man'.


Reden 3.

Ik maak soms wel eens video's voor mij zelf over 'Auti-Man'. In deze video's doe ik de gekste dingen en help ik iedereen en alles in mijn omgeving. Ik draag in deze video's ook een deken dat ik als cape gebruik. Ik maak dus eigenlijk een soort parodie op Superman. Die ik ook monteer en op privé op YouTube zet. Ik denk er heel misschien zelfs aan om ze later online te zetten.


Conclusie:

Ik noem mij zelf Auti-Man omdat: ik vind dat er veel te veel negativiteit over autisme heerst. Hier wou ik zelf even over nadenken. Want er moet echt iets veranderen. Hierdoor kwam ik op het idéé om mij zelf Auti-Man te noemen. Ik weet: het zal het probleem niet oplossen maar het zal misschien wel mensen met en zonder autisme tot inzichten brengen. Zoals je wellicht hebt gelezen, heb ik al video's en een blog over mijn leven als Auti-Man gemaakt. Maar misschien als er genoeg interesse is in "Het leven van Auti-Man" schrijf ik wel een boek of maak ik een film.

Afbeeldingsresultaat voor superhelden
alletop10lijstjes.nl

2 opmerkingen:

  1. Geweldige naam, en terecht! Ik wens je alvast veel succes met je blog en al je ambities!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ann bedankt voor je reactie, voor mensen zoals jij doe ik dit.

      Verwijderen