zaterdag 18 september 2021

"Penvrienden hebben is terug modern"

Sinds ongeveer 6 maanden terug heb ik mij ingeschreven op een heel erg leuke app. Het is een app om digitaal brieven te schrijven naar mensen die je niet kent. Op die manier kan je makkelijk brieven schrijven naar random mensen, zonder dat je er hopen geld aan uit moet geven. Is dat niet leuk?


Wat is het doel van de app?

De app die ik gebruik noemt Slowly, wat traag betekend in het Engels. De app heeft zijn naam absoluut niet gestolen. Want de app dient om brieven te sturen digitaal - en net zoals een fysieke brief, duurt het ook wel even tot dat jou brief aankomt bij de bestemmeling. Daarom noemt de app Slowly.


Google Play


Je hebt het waarschijnlijk al door. De app lijkt veel van het traditionele pennevrienden weg te hebben, maar dan heb je het beste nog niet gehoord. In de echte wereld heb je veel postzegelverzamelaars, maar ook dit is mogelijk op de app. Ook is het mogelijk om foto's door te sturen via je virtuele brief, maar let wel op. Dat is niet direct mogelijk. Je zult wel eerst om toestemming moeten vragen bij je schrijfpartner. Als je eindelijk de toestemming hebt gekregen, dan is het eindelijk het uitgelezen moment om erachter te komen hoe je gesprekspartner er uitziet.     Via de meeste communicatieplatformen heb je een profielfoto waardoor mensen direct weten wie je bent, maar bij Slowly wordt er gewerkt met een avatar. Wat wel leuk is. Want eerlijkgezegd vindt ik het altijd een plezier om je eigen avatar te kunnen ontwerpen. Dat zorgt er voor dat je eens goed naar jezelf gaat kijken. Je zal nadenken over hoe je eruitziet en wat je wilt uitstralen naar je omgeving. Op de app heb je nog andere manieren om jezelf persoonlijkheid te geven. Dat zou je ook kunnen doen door onderwerpen aan te duiden op de app. Op basis van die onderwerpen kan je gesprekken beginnen met mensen die in dezelfde dingen zijn geïnteresseerd als jou. Ook is het mogelijk om op locatie te filteren. Zo kan je met mensen schrijven uit de regio.    Nu vindt je het wellicht al goed klinken, maar ergens gaat er misschien in je hoofd een lampje branden dat zegt: "Wat moet je ervoor betalen en proberen ze echt hard geld uit je zakken te jagen?".  Het antwoord op die vragen is 'nee'. Op de app kan je heel veel plezier hebben zonder dat je geld uitgeeft, maar het is wel mogelijk om bepaalde dingen te kopen. Alleen zal de app je er nooit op wijzen, in tegenstelling tot de meeste apps. Eerlijk is eerlijk, de app verkoopt ook abonnementen, maar die abonnementen zijn eigenlijk niet echt nodig. Tenzij je graag echt op stad zoekt of je wil graag extra postzegels kopen - met munten die je kunt krijgen door een abonnement.



Via deze video kan je de app beter leren kennen.

Wat voor soort relaties zoek je op de app?

De mensen die op Slowly zitten, zijn mensen die graag schrijven en mensen willen leren kennen. Er is meestal niks meer wat hun bezighoud. De app is dus ook absoluut niet bedoelt om te daten of voor commerciële doeleinden. Op de app heb je ook geen last van mensen met erg verkeerde ideeën (dit is toch mijn ervaring). De app is wel heel goed als je sterke (penne)vrienden wilt maken. Dan is de app echt een aanrader. Want je hebt heel snel een hele selectie voor ogen met mensen die dezelfde interesses delen als jou.


Viking Blog


Wat zijn mijn ervaringen op de app?

Tot nu toe heb ik op de app heel wat leuke korte brief conversaties gehad, maar daarnaast heb ik ook lange briefconversaties gehad - die soms zelfs tot vriendschappen hebben geleid. Wat heel leuk is. Voor mij zorgen die vriendschappen voor een veilige omgeving waar ik altijd te recht kan met wat mij bezighoud. Ik kan heel open zijn tegen hun over hoe mijn dag geweest was of wat ik denk van een bepaalt onderwerp. Ook speel ik soms wel eens spelletjes (van in plagen)  met hun of we geven elkaar opdrachten. Eigenlijk is elk bezoek aan de app voor mij puur plezier en genot.


Slowly

Gebruik jij apps om vrienden te maken?

Ik hoop dat dit onderwerp sommigen onder jullie wel gesmaakt heeft. Want dit is weer eens iets helemaal anders als normaal, maar ik had echt zin om erover te schrijven. Het is gewoon iets waar ik de laatste tijd veel mee bezig was - en dat zijn nu juist de dingen die ik persoonlijk leuk vindt om op mijn blog te plaatsen. :D

1 opmerking:

  1. Wat een super leuk concept! Ik had vroeger inderdaad echte penvriendinnen die ik dan nog een handschreven brief stuurde met een postzegel erop. Er was zelfs een meisje dat ik echt meer dan 3 jaar maandelijks een brief stuurde. Dat waren nog eens tijden! Leuk dat het tegenwoordig met een app kan en je er zo ook vrienden aan overhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen