woensdag 22 juli 2020

Ze begrijpen het nog steeds niet ... (corona)

Ondertussen kregen we heel wat vrijheden van de regering, want tot enkele weken geleden daalde het aantallen besmettingen nog, niet hard, maar toch een beetje. Helaas begonnen de besmettingen weer te stijgen in België. De regering nam al snel maatregelen, maar zijn die maatregelen wel genoeg. Daar weet ik het antwoord niet op, maar ik ga wel een blog schrijven over mijn bevindingen bij de situatie.


2de golf

Al enkele weken zijn de cijfers betreft de stijging van het virus in mijn land aan het stijgen. Dat is wellicht ook de reden waarom de regering de verplichting van mondmaskers heeft ingevoegd op alle openbare plaatsen. Ik vind het zeer goed dat ze er eindelijk iets aan hebben gedaan, maar het besluit kwam te laat naar mijn mening. Ik snap dat de verplichting enkele maanden geleden nog niet realiseerbaar was, maar we hebben toch al wel enkele maanden geen schaarste meer. Dat komt uiteraard door de massaproductie wereldwijd, wereldwijd zijn ze zoveel maskers beginnen te maken manueel en industrieel dat de mensen er veel te veel binnen kregen. De mensen kregen maskers van de gemeente, provincie, van het land, werk ... . Kort gezegd we werden op een korte tijd overspoeld met maskers, we wisten zelfs niet meer wat we er mee moesten doen. Daarom gooide veel mensen de maskers weg, maar dat is niet de enige reden waarom mensen hun masker weggooide. Tegenwoordig worden de maskers veel te veel voor commerciële doeleinden gebruikt, ze lieten de maskers bedrukken met logo's en soms zelfs met effectieve reclame. Wie wil dat nu dragen als er een logo opstaat. Naar mijn mening hadden ze beter eerst de maskers verplicht en dan pas de maskers komen leveren in veel te grote hoeveelheden, dan hadden die maskers niet zomaar de vuilbak ingegaan. Ik vind het zeer straf dat ze de maskers nu hebben verplicht, enkele maanden geleden ontkende ze de werking van de maskers. Er werd letterlijk gezegd dat de maskers totaal niet helpen, terwijl ze dan weer iets later iedereen hadden opgeroepen om zelf maskers te maken. Maar ze zeiden toen dat de zelfgemaakte maskers niet echt volstonden, maar nu volstaan ze dan toch blijkbaar.


Cambio



Communicatie 

De regering is vaak dubbelzinnig over de beslissingen, maar met de corona werden de maatregelen echt niet goed aangekondigd. Er ontstonden overal gaatjes in de corona-wet, zo mag je elke week een bubbel van 15 mensen hebben. Maar bedoelen ze elke 7 dagen of gewoon letterlijk per week? Ik weet het niet meer, want eigenlijk zou je op zondag met 15 mensen kunnen afspreken en datzelfde zou je op maandag ook kunnen doen met opnieuw 15 andere mensen. Ook zeggen ze: 'oei oei oei, we moeten dringend vervroegd bij elkaar komen voor een veiligheidsraad'. Helaas weten we dan ook niet zoveel meer. Maar het allerergste vind ik dat ze zich bezig houden met abortus terwijl ze wel wat anders zouden kunnen doen. Ze zouden eigenlijk gewoon al eens moeten beginnen met het stoppen van al die ruzies en een coalitie vormen zo kunnen er dingen besproken worden die een mooi resultaat kunnen geven. Nog een laatste puntje van kritiek op de communicatie van de regering, zeg uitgebreid waar het opstaat en verwijs niet telkens naar de website. Dat zou de communicatie al direct enorm helpen.
HLN.be


De communicatie is niet enkel slecht door de regering, maar het zou ook kunnen dat de media gewoon alles verdraaid. Ik merk de laatste tijd dat de media (on)bewust rassen bekritiseerd, dat vind ik niet kunnen. Uiteindelijk ligt de schuld niet aan een bepaald ras, maar wel aan de beslissingen van de regering en aan de mensen die zich wel of niet aan de gemaakte afspraken houden. Ook ligt de oorzaak gegarandeerd aan de mensen die het nu de moment vinden om op vakantie te gaan. Dat is pas onverantwoord, de media zou beter vermelden: 'blijf voorlopig met de corona in je land'. Dat is al veel beter dan rassen te gaan bekritiseren, want een of meerdere rassen zijn niet de schuld van de opflakkering van het virus. Ik hoop gewoon zo hard dat de media gewoon eens gaat zeggen hoe het in werkelijkheid is, al dat opblazen, liegen en vervormen geeft ons een zeer vertekend beeld. Dat moet snel gedaan zijn, zo kan het niet langer meer...


Wat ik hoop...

Persoonlijk hoop ik dat alles terug in orde komt, maar ik vind dat ze het reizen even moeten verbieden. De mensen reizen allemaal naar toeristische plaatsen, dat zijn brandhaarden voor het virus. Ook hoop ik dat er snel een centrale regering komt, want de uiterste zijn te uiterst om goed overeen te komen. We hebben een beetje links nodig, maar ook een beetje rechts om goed te kunnen functioneren. Ik hoop eigenlijk ook dat ze bij de komende corona-golf de scholen niet gaan sluiten, dat was een zeer onverantwoordelijke beslissing. De kinderen en jongeren worden depressief van al dat thuis opgesloten zitten, doe er iets aan en laat de scholen kost wat kost open. Kinderen zijn blijkbaar toch niet zo vatbaar voor het virus, ze zouden zich veel beter kunnen voelen als ze gewoon naar het school mochten, al dan niet in bubbels.


Hetgeheimvangelukkigzijn.org



In deze blog heb ik heel wat kritiek neergeschreven, maar dat moest er gewoon even uit. Ik wil al zolang mijn kritiek met iemand delen. Dit wil niet zeggen dat ik vind dat de regering zijn werk niet heeft gedaan, uiteraard wel. Anders had de situatie misschien nog harder geëscaleerd, dus daarom even een dikke dank jullie wel aan de regering voor het land zo goed te besturen. Helaas gaat er niemand van de regering deze blog lezen of er ook maar iets van in overweging nemen, maar dat is uiteindelijk ook niet echt mijn bedoeling. Ik schrijf deze blog in de eerste plaats om mijn hard te luchten en om jullie mijn mening te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten