woensdag 1 juli 2020

"Zijn datingsites niet wanhopig?"

Zijn datingsites wanhopig, het antwoord op die vraag is: 'ja'. In deze blog ga ik het hebben over mijn online en gewoon datinggedrag. Persoonlijk denk ik dat dit misschien wel de leukste blog zal zijn die ik ooit schreef. Dus lezen maar als je wilt lachen met de onhandigheid van een ander of als je zelfs wil daten of gewoon geïnteresseerd bent in het online dating leven van iemand anders. In deze blog kan je verhalen over alles horen wat te maken heeft met daten.


Wat is mijn mening over daten?

Voor ik begon met daten vond ik daten iets wat ik absoluut wou doen, helaas had ik niemand echt in mijn omgeving waar ik mee zou willen daten. Ik vond het heel jammer, want ik wou al zolang het gevoel van liefde en genot voelen. Ik dacht in mijzelf je zult ooit wel eens iemand tegen het lijf lopen, helaas is dat niet zo eenvoudig als het lijkt. Mijn vriendengroep was op dat moment bezig met allerlei dating-app's, ik moest er aan het begin niks van weten. Tot mijn vrienden leuk via een van de zovele app's begonnen te sturen met elkaar voor de lol, toen dacht ik: 'ik doe ook mee'. Want ik vond het eerst zeer wanhopig om uren op zo'n applicatie te zitten. Naar gelang de tijd ben ik meer beginnen te beseffen dat dat voor mij nog niet zo slecht is. Maar of het helpt, dat is dan weer andere koek.


RTL Nieuws


Hoe begon het?

Op de leeftijd van 15 jaar merkte ik dat bijna al mijn vrienden er al mee bezigwaren, ik was tot dan van mening dat het gewoon wanhopig is. Toen mijn vrienden met elkaar begonnen te chatten via datingsites ben ik ook maar begonnen, want het is niet leuk om achter te blijven. Dus ik maakte m'n eerste dating account op de app 'Yubo', dat is een app voor jongeren tussen de 12 en de 25 jaar. Na even te swipen had ik de smaak aardig te pakken, ik swipte en ik swipte en zonder dat ik het wist was ik eraan begonnen.


Gids voor het Zuiden


Yubo

Zoals je in de vorige alinea kon lezen was mijn eerste dating-app 'Yubo'. Voor mij als 15 jarig kind leek het alsof ik het warme water had uitgevonden, helaas bleek dat later anders te zijn. Ik plaatste meteen een paar foto's van spontane momenten en begon mensen te liken. Een like wou eigenlijk zeggen dat je die persoon wel leuk vind, dus ik likte en ik likte, maar na een week als een zot te liken had ik heel België beoordeeld. Jammer, maar helaas. Gelukkig had ik wel al een paar leuke conversaties die ik met de stomste openingszinnen had uitgelokt, openingszinnen zoals: 'Ben jij de zon'? Al zeg ik het zelf, ik was creatief in het gebruik van openingszinnen die ik zelf verzon, maar die direct al wel cliché klonken. Ook gebruikte ik Yubo al als een soort Whatsapp voor mijn vrienden. We vertelde over van alles en nog wat en we verzonnen ook massaal veel uitdagingen voor elkaar. Zo moest ik zo snel mogelijk een telefoonnummer van een meisje fixen, ik had er welgeteld 1 dag voor nodig. "Wat je toch met een stomme openingszin kunt bereiken".  Mijn bedoeling van het hele Yubo-gebeuren was om vrienden te maken, met misschien als resultaat een lief. Ik was dus gewoon mijzelf op de app, dat deed ik door grapjes te maken en door te plagen. Dat vonden de meeste meisjes wel leuk, zo leuk zelfs dat ze mij direct hun snap gaven. Natuurlijk maakte ik ook gebruik van de snaps die ik kreeg, ik stuurde er per direct naar. Het verbaasde mij telkens dat er zoveel mensen op een redelijke afstand van mij woonde, want toen voor kort kende ik de app zelfs nog niet. Na de eerste week ontdekte ik toen dat zo'n apps er alleen op uit zijn om geld te verdienen, toch bleef ik de app nog even gebruiken. Maar helaas was ik al wel verkeerde dingen tegengekomen op de app, daarom na een tijdje besloten om er mee te stoppen. Ik had nu eenmaal toch al een grote lijst met leuke meisjes die ik via Yubo leerde kennen, met sommige van hun stuur ik zelfs nu nog.

AppWereld


Snapchat

Ook de applicatie 'snapchat' gebruikte ik om een match te vinden. Via die app boekte ik meer resultaat als Yubo, ook al zorgde Yubo er ook wel een beetje voor dat ik haar leerde kennen.
Ik was namelijk met iemand aan het sturen die ik van Yubo kende, ik stuurde er weken mee aan een stuk tot ze op vakantie was. Toen ze op vakantie was lied ze haar streaks (dagen na elkaar contact) overpakken door haar beste vriendin, dat kwam mij goed uit. Haar vriendin was toevallig nog leuker als zij, dus we begonnen te praten over bijna alles. Het duurde slechts 5 minuten voor ze aan mij vroeg om me toe te voegen op snapchat, natuurlijk kon ik niet anders dan volmondig: 'ja' te zeggen. Die avond streek voorbij door de zeer leuke conversaties met haar, helaas was haar beste vriendin daar iets minder blij mee. Zij kwam direct online en begon kwaad op haar en op mij te zijn, ze bleef maar kwaad op mij en op haar gedurende weken. Maar dat kon ons niet meer zoveel schelen, we bleven toch sowieso met elkaar sturen en later zelfs facetimen. Onze vriendschap bleef maar groeien en groeien. Op een gegeven moment heb ik zelf met haar afgesproken in een pretpark. We maakte er een leuke dag van en konden over alles praten. Helaas hebben nog geen nieuwe datum kunnen prikken om nog eens af te spreken, maar we blijven wel elke dag nog sturen met elkaar als bff's. Maar we zijn er wel zeker van dat we op een zekere dag nog eens zullen afspreken om nog wat bij te babbelen, want de conversaties met haar zijn enorm leuk.

Frankwatching


F3

F3 was een applicatie zoals Yubo, alleen kon je met die app anonieme vragen aan elkaar stellen. Die app was ook wel leuk om dingen op je verhaal te plaatsen op snapchat. Bij deze app was dating helemaal niet de prioriteit, dus ik gebruikte het er ook niet voor. Gedurende een hele tijd kreeg ik vragen toegestuurd van mensen, dat was wel leuk en mysterieus. Via die app leek het wel of de meisjes met mij wouden flirten in plaats van andersom, als ik eerlijk ben vond ik dat niet zo erg. Maar net zoals alle leuke app's moest je ook voor deze app betalen voor meer mogelijkheden, daarom heb ik mijzelf gedurende 1 maand een abonnement cadeau gedaan. Helaas bleek dat ik niet meer mogelijkheden had op de app, daarom na 3 weken met een abonnement het account en het abonnement stopgezet. Want uiteindelijk waren de mogelijkheden van de app ongeacht een abonnement of niet toch hetzelfde, daarom was de verstandigste beslissing om de app maar weg te gooien. Met de mensen waar ik een goeie band mee had bleef ik communiceren via andere kanalen, want ik had geen zin om al mijn vriendschappen weg te gooien. Na F3 had ik even genoeg van al die app's, daarom een tijdje niet meer bezig geweest met zulke app's.


Google Play


Badoo

Na een hele tijd terug besloten om met dating-app's te beginnen, ik voelde me gewoon te eenzaam soms. Natuurlijk had ik niet echt meer een idéé van wat ik moest downloaden, daarom ging ik maar eens op onderzoek tussen de velen 'echte' dating-app's. Ik bezocht veel pagina's met beoordelingen over dating-app's en ik keek er video's over op YouTube, na heel wat gesurf leek Badoo wel de beste applicatie voor mij. Daarom ben ik direct in de commentaren van de store gaan lezen, daar zag ik een heleboel verdeelde meningen staan, maar uiteindelijk is dat precies wel normaal bij zulke app's. Direct na het downloaden maakte ik direct een account en kon direct beginnen met het swipen. Toen ik net nieuw was duurde het slechts enkele seconden voor mijn profiel gelikt werd, na een tijdje ondervond ik dat de app gewoon zelf valse berichten stuurt. Echter was ik helemaal door niemand gelikt. Ook waren na een paar swipes mijn swipes op, ook al zij de app dat je onbeperkt kon swipen. Helaas waren dat ook leugens, ook negerde de mensen mij vaak of de app gaf je berichten niet door aan de leden naar waar je een berichtje stuurde. Toen ik het bijna wou opgeven werd ik gecontacteerd door een aardig meisje dat maar 10 kilometer uit mijn buurt woonde, we begonnen direct diepgaande gesprekken over koetjes en kalfjes te voeren. We kregen echt een super goede band en we wisselde elkaars telefoonnummers uit, zo konden we goed contact met elkaar houden zonder dat de app plots valse meldingen geeft. Na heel wat gesprekken vonden we dat het tijd werd voor een date waar we allebei helemaal achter stonden, maar dat moest toch nog even wachten omwille van de corona dreiging. Ondertussen hebben we al een leuke date gehad, na een tijdje wel ondervonden dat we uitgepraat waren. Eigenlijk vooral zij, ik had eigenlijk nog heel erg veel te vertellen. "Ach jammer maar helaas".


AppWereld


Mijn allereerste date

Mijn allereerste date was eigenlijk niet een echte date, want ik had tegen het meisje dat ik via snapchat leerde kennen al gezegd dat ik onze relatie echt alleen maar vriendschappelijk zie. Zij voelde iets meer als mij, ik vond het jammer dat ik haar moest zeggen dat ik het alleen maar vriendschappelijk zag. Ik had haar op een uiterst beleefde manier gezegd dat onze vriendschap veel meer voor mij betekende als een relatie, wat ik ook echt voor de volledige 100% meende. Ik was heel opgelucht dat we ons als heel goede vrienden konden amuseren in een pretpark en op de chat.

Toen ik na maanden chatten met haar had afgesproken op de parking van een pretpark was ik heel zenuwachtig, ik vreesde continu dat ze misschien niet zou opdagen. Gelukkig deed ze dat wel, al direct ging er een hele druk van mijn schouders af. Maar ze was niet alleen zoals afgesproken, we hadden beide afgesproken met elkaar dat we dan met heel haar gezin zouden gaan. Ook dat gebeurde, het was heel grappig om al direct haar hele familie te zien. Ze had een fantastische familie, ik vond iedereen van haar familie stuk voor stuk fijne mensen. Ze was er met haar zusje, haar broer en ouders. Toen ik haar zag aankomen moest ik direct lachen, want ik herkende haar direct. Ze was nog mooier als via de chat en met haar familie klikte het ook al direct. We waren heel heel goed op tijd, zo goed op tijd dat zelfs het pretpark nog niet open was. We konden dus nog een heel erg lang gesprek houden voor we met alle snelheid naar de andere kant van het pretpark vlogen om als eerste in een attractie te zitten. Het was fantastische, haar zusje wou altijd met haar in een attractie. Daarom moest ik in sommige attracties met haar broer gaan zitten, dat vond ik ook niet erg. Want ik ben namelijk ook heel erg goed bevriend geraakt met haar broer, het was echter wel een grappig zicht. Zo stond ik op die manier soms ook op de foto in de attractie. De dag vloog voorbij en aan het einde van de dag gaf ik haar nog een dikke knuffel en zei ik dat ik mij rot geamuseerd had. Ook gaf ik haar familie nog een hand en zei: 'tot de volgende keer'.


Versiercoach.nl


Mijn Badoo date

Mijn tweede date verliep niet helemaal volgens plan, mijn date kwam al direct een halfuurtje te laat en ik kon haar niet contacteren. Net zoals de vorige keer had ik de schrik dat ze niet zou komen, gelukkig belde ze me iets later terug om te zeggen dat ze moest overwerken. Dat begreep ik wel want ze werkte bijna dag en nacht in een bakkerij. Toen ze eenmaal aankwam gefietst wou ik haar direct knuffelen, zo rap zelf dat ze nog niet de tijd had om van haar fiets te stappen. Ze knuffelde direct terug en was ook heel erg blij om mij te zien. We gingen direct wandelen in het park en aan een rivier, ik begon het gesprek want zij was nog een beetje verlegen (ik ook). Het duurde niet lang voor we een deftig gesprek hadden en voor we beiden open konden bloeien. Alles kwam tijdens onze date ter spraken, van haar werk tot kinderen en dergelijken. Helaas dat we allebei geen personen zijn die spontaan gemakkelijk vinden, daarom moest ik haar voor elk contact toestemming vragen. Eerlijk gezegd durfde ik ook niet zo goed te vragen of ik haar hand mocht vasthouden en haar mocht knuffelen, maar met een beetje moet dat ik ver moest gaan zoeken lukte het wel. Helaas is het niet echt verder gekomen als handjes geven en knuffelen, maar uiteindelijk is lichamelijk contact voor mij ook niet het belangrijkste. Daarom maar gewoon gezellig gepraat en een koekje op een bank gegeten en even gaan schommelen in een grote schommel in het park, je moest ons eens zien. Net twee kinderen. Ze vroeg me in de schommel of ik kinderen wou, ik zei later dat ik dat misschien zou willen. Maar ik merkte al rap dat zij toch liever al direct kinderen zou hebben, maar het bleef gezellig tot dat het enorm ging regenen. Na de regen zijn we toch maar beide naar huis gefietst en we wouden toen beide precies toch nog eens afspreken of dat dacht ik toch. Want toen ik eenmaal thuis was, verliep het gesprek toch niet meer zoals voor de date. Persoonlijk vind ik het jammer dat het zo is gelopen want ik geloofde helemaal in een relatie met haar. Maar langs de andere kant was het weer een goeie levenservaring, ik kan er alleen maar uit leren.


ELLE Belgique


First dates

Onlangs keek ik met mijn ouders het programma: 'First dates'. Tijdens dat programma zei mijn vader om te zwansen dat ik mij moest inschrijven, ik zij toen: 'oké'. Maar mijn vader was even afgeleid en hoorde dat niet, dus ik schreef mij wel degelijk in. Ik vulde een lijst online in met super veel vragen die ik allemaal zo eerlijk mogelijk had beantwoordt, na een paar dagen kreeg ik reactie op mijn inschrijving dat ze iemand leuk voor mij hadden gevonden. Ik zei het tegen mijn ouder dat ik mij had ingeschreven voor 'First dates' en die werden helemaal gek toen ze hoorden dat ik dat echt had gedaan, daarom schreef ik mij per direct uit. M'n ouders snapte niet waarom ik het deed, ik zei toen: 'papa had gezegd dat ik mij moest inschrijven'. Toen zei mijn papa dat het maar om te lachen was, want die dacht dat ik dat nooit echt zou doen. Aan zo'n situaties merk ik eigenlijk vooral dat ik autisme heb.

Showbizzsite


Na heel wat geswipe en gesurf ben ik nog altijd single, dat vind ik niet zo heel erg. Want uiteindelijk heb ik zo wel veel tijd voor mijn hobby's, school en voor met de auto te rijden. Maar om eerlijk te zijn zou ik toch wel iemand willen waar ik mijn leven mee kan delen en waar ik mee kan lachen tijdens goede dagen en waar ik terecht kan bij slechte dagen. 'Ach ja, dan nog maar even single pringle zijn'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten