zaterdag 2 januari 2021

Mijn goede voornemens voor 2021...

Net zoals de meeste mensen heb ik ook een aantal van die typische en niet typische goede voornemens. In deze blog zal ik zo concreet mogelijk mijn belangrijkste goede voornemens ontleden tot op het bot. De voornemens die ik ga vermelden zijn heel gevarieerd. Enkele voornemens bevinden zich binnen het bloggen, anderen dan weer niet.


Goed Georganiseerd

Voornemen 1: Positiever omgaan met corona

In 2020 deed ik al serieus mijn best om van corona iets positiefs te maken, dat was niet altijd gemakkelijk. Maar toch deed ik het afgelopen jaar heel hard mijn best om niet (te) veel te zagen en te klagen over de coronamaatregelen. Dat lukte mij de ene periode al beter als de andere, het kan dus nog wel iets beter. Daarom neem ik als belangrijkste voornemen "het positiever omgaan met corona" mee door. Op die manier wil ik in 2021 het onderste uit de kan halen om toch maar met een dikke smiley-face elke dag te beleven. Dat wordt een hele uitdaging, maar toch ga ik er heel veel energie insteken. Zo wil ik mijn naaste omgeving met dezelfde goede-vibs besmetten om het beste uit elke dag te halen.


Technopolis


Voornemen 2: Basis opbouwen voor een hogere schoolrichting

Dit is voor de meeste onder jullie een nieuw weetje, maar volgend jaar ga ik een algemeen jaar TSO doen in de plaats van een algemeen jaar BSO. Daarom ga ik dit jaar heel hard werken om mijn basis van bepaalde vakken bij te spijkeren, wat nodig gaat zijn. Want  ik heb nu eenmaal de meeste vakken van TSO niet of weinig gehad. Daarom ga ik mijzelf voornemen om tot september zoveel mogelijk technische vakken bij te studeren in mijn vrijetijd. Ook dit gaat een moeilijk voornemen zijn, maar eigenlijk was ik al met dit voornemen bezig. Dat geeft mij alvast de kracht om te kunnen oriënteren hoe moeilijk het gaat worden. Tot nu toe vindt ik de leerstof die ik erbij moet studeren nog niet al te moeilijk. Maar dat kan snel veranderen, daarom ga ik zeker streven naar zoveel mogelijk technische leerstof te zien.


MNM.be


Voornemen 2.1: Het algemeen jaar

Naast basis opbouwen voor volgend jaar zal ik het ook goed moeten doen in die andere richting. Maar ook het feit dat het in een andere school gaat zijn, dat is ook een enorme verandering. Daarnaast is deze school geen buitengewoononderwijs zoals mijn huidige school. Het gaat dus driedubbel hard veranderen, daarom dus ook het goed voorbereiden. Het gaat wennen zijn, maar ik voel me gedreven en klaar om te springen voor deze enorme stap. Naast het goed om te gaan met die veranderingen ga ik ook mijn best doen om zo'n goed mogelijke resultaten te scoren.


De school in Brussel


Voornemen 3: Sporten

In 2020 was ik al goed bezig met het sporten. Ik heb veel gelopen, basketbal gespeeld (thuis), gewandeld, gefietst, maar toch heb ik een beetje het geocachen links laten liggen terwijl ik echt superveel van geocaching hou. Dat kwam door verschillende factoren: gebrek aan tijd, maar ook was het geheugen van mijn GPS vol. Helaas kon ik de afgelopen maanden niet zomaar een nieuw geheugen gaan halen met de corona, maar gelukkig kreeg ik voor Kerst wel een geheugen voor mijn GPS. Dus voor 2021 geen of weinig excuses om niet gaan te geocachen.


Geocachen.be


Voornemen 4: Gezonder eten

Doorheen 2020 heb ik overtuigend meer gegeten als anders, zonder enige twijfel door het vele thuis zitten. Ik at veel meer chips en snoepgoed als normaal, maar gelukkig kom ik amper bij. Maar toch ga ik het volgende jaar mijn voeding een beetje onder de loep nemen. Dat ga ik niet doen door een streng dieet, want dat is niks voor mij. Maar ik ga er gewoon op letten om frisdrank en ongezond eten/snoep zo weinig mogelijk te eten. Af en toe ga ik uiteraard wel eens een zonde begaan, maar dat kan geen kwaad. Het gaat er gewoon over dat ik minder ongezonde dingen eet of drink. Maar ook is gezond eten: "veel fruit en groenten eten". Dat deed ik de afgelopen jaren ook al, maar dat is gewoon iets wat ik zeker niet mag laten vervagen.


De Morgen


Voornemen 5: Meer bloggen 

Het afgelopen jaar heb ik heel wat blogs geschreven, maar liefst 26. Maar toch vindt ik het maar een beetje mager. Dat komt omdat er op een bepaald moment in 2020 maanden zijn overgegaan zonder dat ik één blog had gedropt. Dat vind ik vrij sneu, zeker omdat ik er van kan genieten om in combinatie met een kopje thee blogs te schrijven. Ook dat is iets wat ik beter wil doen in 2021, dat neemt niet weg dat ik georganiseerd ga bloggen. Mijn blogs zullen nog altijd sporadisch uitkomen. Dat houdt in dat ik zo hier en daar eens een blog drop, maar ik ga toch wel kost wat kost elke maand wel eens iets schrijven. Met meer te bloggen wil ik uiteraard ook niet mijn blogs slechter schrijven of minder verzorgen. Dat ga ik dus zeker niet doen, want voor mij persoonlijk blijft bloggen gewoon een hobby en iets om mijn gedachten in te steken. Ik wil er dus helemaal niet commercieel in worden, daarom dus ook geen advertenties. Mijn blog is er gewoon puur en alleen voor het amusement. :P


CreaTaal


In deze blog heb ik mijn belangrijkste goede voornemens met liefde voor jullie uitgeschreven. Ik hoop dat ik ze stuk voor stuk van mijn lijstje ga kunnen schrappen van voornemens die ik wilde realiseren. Of dat gaat lukken, dat weet ik niet. Maar ik ga er zeker en vast werk van maken.


Wat zijn jou goede voornemens voor 2021?

2 opmerkingen:

  1. Wat een super mooie voornemens heb je opgesteld! Stuk voor stuk goed om aan te werken. Vooral met je schoolrichting wens ik je heel veel succes. Ik weet hoe het is om op te klimmen van een laag naar een hoog niveau Het is niet eenvoudig, maar met veel doorzettingsvermogen en wilskracht kun je het echt! Ook spannend dat je niet meer naar buitengewoon onderwijs gaat. Dat is vast een hele omschakeling, maar ik weet zeker dat je het het kunt! En meer bloggen is altijd leuk, ik lees je blogs met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen