maandag 8 februari 2021

De superhelden tag

Vandaag wil ik eens iets nieuws proberen op mijn blog. Want een beetje variatie is altijd wel leuk, daarom heb ik besloten om ook eens een tag te doen. Maar wel niet zo'n tag die al de ronde doet, ik hou het liever op een tag met zelfgemaakte vragen. Zo kan ik het een beetje naar mijn wens maken.


Wie is je favoriete superheld?

Dat is een heel erg moeilijke vraag, maar ergens ook niet. Als ik ga kijken naar de held met de beste superkrachten dan ga ik ongetwijfeld voor Spiderman. Maar als ik ga kijken naar de grappigste superheld, dan is het antwoord Deadpool. Want het is gewoon hilarisch hoe Deadpool zomaar iedereen vermoord. Daarnaast doet hij ook gewoon de domste dingen die op niks slagen. Maar ook zijn karakter en superheldenkostuum zijn geweldig. Maar Spiderman is dan weer cool omdat hij een tiener is en van gebouw naar gebouw kan slingeren. Ook sluit Spiderman wel hard aan bij mijn leefwereld.




Welke superheld zou jij willen zijn?

Als je mij enkele jaren geleden had gevraagd welke superheld ik zou willen zijn, dan had ik sowieso Spiderman gezegd. Want vroeger was het absoluut mijn droom om tussen gebouwen te kunnen slingeren, ik droomde vroeger soms gewoon dat ik Spiderman zou zijn. Maar dat ben ik niet, maar ik ben wel Auti-man - en dat is leuk. Ook al kan ik niet slingeren tussen gebouwen met mijn spinnenwebben en heb ik geen web schieters. Maar ik ben wel blij om de persoon die ik geworden ben, ook al is mijn autisme soms lastig. Maar ik probeer het gewoon als een gave te zien. 


Wikipedia


Wat is de coolste superkracht?

Als ik ga kijken naar de films, dan zou ik zeggen: 'vliegen'. Want het lijkt me geweldig om overal naartoe te kunnen vliegen. Maar daarnaast is er ook nog de kracht van And-man, om zomaar groot of klein te worden wanneer het uitkomt. Dat lijkt me wel handig, niet alleen voor schurken te verslaan. Maar het is ook vrij gemakkelijk in het dagelijkse leven. Zo zal ik bijvoorbeeld niet meer hoeven te bukken als ik een ruimte binnen ga met een veel te lage deur. Maar ook zou ik met die kracht alles kunnen grijpen in het rek van de supermarkt, dan is het gedaan met een kruk te hoeven gebruiken. Maar de kracht die echt het coolste is, dat is gewoon zijn wie je bent; je er gewoon niks van aantrekken wat anderen van je vinden of denken. Dat zou pas echt cool zijn.


Gamingnation


                                                Marvel of DC?

Dat is een erg moeilijk dilemma voor velen, maar voor mij is het héél helder Marvel. Dat wil niet zeggen dat ik DC slecht vind, maar Marvel trekt me gewoon meer aan. Waarom weet ik niet precies, maar ik vond het altijd leuk om Stanley (de uitvinder van Marvel) te zoeken in de vele Marvel-films. Dat was voor mij een hele sport. Maar daarnaast vind ik ook dat de films goed in elkaar zitten met een supergoed verhaal; het is gewoon een genot om het te bekijken. Maar de DC films zijn ook wel goed, maar ik vind ze gewoon iets minder als Marvel.


Screenrobot 



Welke superkracht zou je willen bezitten?

Zoals ik al had gezegd. het lijkt me geweldig om klein of groot te worden wanneer ik maar wil. Maar ook het vliegen of het slingeren lijkt me echt wel de max. Er zijn zoveel superleuke superkrachten, maar alle superkrachten zouden wel wat te veel krachten zijn. Ik wil nu eenmaal geen Thanos worden ofzo, want dat zou willen betekenen dat iedereen me zou haten. Maar een paar extra superkrachten zijn wel altijd welkom, zo zou zo'n magisch schild van Captain America of een hamer van Thor ook wel welkom zijn. Daarnaast zou zo'n hoog technologisch pak ook wel leuk zijn. Eigenlijk zijn dat héél wat superkrachten bij elkaar. Dus de superkracht die ik graag zou hebben is zo'n krachtig pantser van Iron-man met misschien de combinatie met gewoon me zelf kunnen zijn.


Marvel


Welke talenten zijn voor jou een superkracht?

Deze vraag is echt voor mij op het lijf geschreven 🤣. Want mijn autisme zorgt ervoor dat ik redelijk hard wordt onderscheden van "het gewone", ook al heb ik maar een lichte versie. Maar door mijn autisme ben ik (te) erg perfectionistisch. Vooral dan in de zin van een "groot oog voor detail hebben". Maar dat is niet het enige. Ook is mijn oriëntatie vermogen heel goed; ik kan overal gemakkelijk de weg terugvinden; een kompas heb ik dus niet nodig, of misschien toch wel voor het geocachen. Maar als derde bekijk ik het leven volgens velen uit een andere zonnebril. Dat kan er dan weer voor zorgen dat ik met originele manieren kan afkomen om problemen op te lossen. Dat is dan misschien nog een van mijn grootste krachten naast "mezelf zijn".




Bij wie zou je in het superhelden-team willen zitten?

Net zoals iedereen zou ik ongetwijfeld graag met mijn vrienden in een superhelden-team zitten, want dat is gewoon de max. Maar het lijkt me ook wel wat om lid van de Avengers te worden; waar ik trouwens voor de grap eens voor gesolliciteerd heb. Maar dat was puur voor de fun, ik wist nu eenmaal ook dat die mailbox helemaal vol zit met mails. Maar het was gewoon een grapje (zoals ik er wel meer maak). Maar anyway, het lijkt me wel geweldig om samen met Spiderman, Hulk, Captain America en Iron-man schurken te verslaan. Alleen zou ik dan nog een kleine uitbreiding willen doen van de Avengers. Zo zou ik ook nog graag "Groot, het twijgje" willen toevoegen - samen met Deadpool aan de Avengers. Want zo hebben we ook nog het schattige van Groot en het tegendraadse van Deadpool.


Superguide 


Zou je anoniem superheld willen zijn of mag iedereen weten wie je bent?

Persoonlijk zou ik er liever voor kiezen om het geheim te houden, aangezien ik dan ook schurken heb als vijanden. Dat lijkt me gewoon het veiligste, anders zou ik zomaar eens aangevallen kunnen worden door een schurk - en daar sta ik niet om te springen. Maar anderzijds ben ik ook niet iemand die graag veel roem wilt, daarom dat een Spiderman ook wel goed op mij aansluit. Wat Spiderman doet is eigenlijk ideaal, gewoon de stadsheld zijn, meer niet - en gewoon wat fun maken met je superhelden krachten. Meer moet dat absoluut niet zijn.


Disneykamers


Welke gave wil je niet hebben als superheld?

Hele moeilijke vraag, maar ik zou beter de vraag kunnen ombuigen naar: "Welke superheld wil je niet zijn"? Dan pak ik ongetwijfeld de Hulk, want het zou nu eenmaal niet zo leuk zijn als ik mezelf niet in de hand zou hebben - en dat ik zomaar dingen kapot zou maken. Daarom wil ik absoluut niet de Hulk zijn. Maar daarnaast wil ik ook geen Thanos zijn die de wereld verwoest. Maar dat is dan weer meer een superschurk, dan praten we over nog eens een ander paar mouwen. Maar voor de rest lijken alle positieve krachten me wel heel erg leuk.


Wikipedia


Heb je ooit al gedroomd over superheld zijn?

Ja, daar is mijn antwoord overduidelijk "ja" op. Want ik droom er zelfs nu nog over. Ik noem me nu ook niet voor niets Auti-Man. Maar het verschil met nu - en vroeger is wel dat ik het nu wel weet te relativeren, wat vroeger niet altijd het geval was. Want toen kon ik in een dromerige wending tegen het plafond kruipen, omdat ik op dat moment het gevoel had dat ik Spiderman was. Dat zag er op dat moment wel raar uit - en nu ziet dat plafond er tot vandaag de dag nog altijd vreemd uit, dat komt ongetwijfeld door de vele voetafdrukken op het plafond. Maar ook had ik als kind nog andere dromen over superhelden, maar de krachten van die superhelden kon ik iets moeilijker nadoen tijdens het spelen.


Als je goed kijkt, dan zie je de voetafdruk op het plafond staan.


Ik hoop dat jullie mijn nieuwe concept op de blog leuk vinden en je mag altijd gebruik maken van deze tag.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag zeg! Ik vind het sowieso altijd leuk om tags in te vullen, maar bij anderen lezen is ook tof. Deze kende ik nog niet. Als ik een superheld zou zijn, dan zou ik graag willen teleporteren. Lijkt me vet handig!

    BeantwoordenVerwijderen