donderdag 15 april 2021

"Hopelijk mijn laatste blog over corona..."

Het afgelopen jaar heb ik al heel wat blogs over covid geschreven, helaas. Daarom hoop ik dat dit mijn laatste blog over dit onderwerp mag zijn. Deze blog zal vooral gaan over de (valse)hoop die we als Belgen kregen van Marc Van Ranst.


GS1

De Paaspauze 

Een poosje geleden werd er beslist door de regering om een paaspauze in te lassen. Dat was te wijten aan de superslechte coronacijfers. Daarom besloten ze om een pauze in te lassen gedurende de paasvakantie en een verlengstuk. De paaspauze zorgde ervoor dat niet essentiële zaken de deuren moesten sluiten of ze mochten klanten ontvangen op afspraak. Daarnaast werd het samenkomen van 10 mensen buiten teruggeschroefd naar 4 mensen; wat eigenlijk amper haalbaar is. Naast de haalbaarheid waren de regels ook per interpretatie vatbaar. Want je mocht met 4 mensen buiten samenscholen. Maar wil dat dan zeggen dat je elke dag met een ander groepje van 4 mag samenkomen? Dat is me vrij onduidelijk.


PAL NWS


Hoe beleefde ik de paaspauze? 

Aan het begin van de paaspauze wist ik me geen houding aan te nemen. Want er werd gezegd dat je je contacten moest indijken. Maar dat is nu eenmaal makkelijker gezegd dan gedaan. Toen de paaspauze werd aangekondigd, was mijn eerste idee dat het saai zou zijn - en dat ik niet zou kunnen afspreken. Maar al snel haalde ik in m'n hoofd om toch maar eens uit mijn kot te gaan met vrienden. Dus dat deed ik ook. Ik legde al direct wat afspraken vast om te fietsen, wandelen of geocachen met vrienden. Want ik zat al erg op mijn honger om af te spreken. Maar voor ik ging afspreken, was het nog tijd om mijn verjaardag met mijn ouders te vieren. Dat deden we door een dagje te gaan geocachen ergens ver van de deur - daarna gingen we een frietje steken in een frituur onderweg - op onze slippers - als echte marginalen. Maar wat moet je nu anders doen in deze situatie? Na een weekendje feesten met mijn ouders. Begon ik effectief af te spreken. Ik begon de reeks van afspreken bij een vriend die een eindje van mij woonde. Ik fietste naar hem toe - om dan daarna een wandeling te maken. De volgende dag had ik afgesproken met een meisje uit mijn klas die ook wel op een afstandje woonde. Daar ging ik met geocachen - en onderweg deden we een picknick met verse fruitsla en Coca Cola. Op de derde dag van de reeks was het tijd om nog eens een wandeling te maken. Maar ook deze keer sprak ik met iemand anders af. Maar ik ging wel terug naar hetzelfde bos waar ik al de vorige dag had afgesproken. Na de afspraak ging ik samen met mijn grootouders en ouders BBQ 'en terwijl het 25 °C warm was. De volgende 2 dagen maakte ik vooral ritjes met de auto. Nadien ging ik nog eens op avontuur met een erg goede vriend - waarmee ik gesprekken heb, die met superveel enthousiasme telkens verdergezet kunnen worden. Met diezelfde vriend ging ik nog wat keren op avontuur tijdens de pauze. Helaas kwam er wel snel een einde aan het mooie weer, daardoor besloot ik om mijn kamer nog eens te schilderen. Met succes, want de kamer heeft nu een mooie laag verf gekregen. Na enkele dagen schilderen ging ik terug even heel wat dingen doen. Ik ging afspreken met vrienden en familie -, vierde Pasen - en reedt nog wat met de auto. Al snel was ook die week afgelopen - en toen had mijn mama vakantie. Dat betekent dus veel dingen doen met de mama. Dus we gingen al enkele keren geocachen -, we maakte cupcakes - en deden nog veel meer. Ook heb ik de laatste weken erg veel series en films bekeken - en tot slot heb ik een nieuwe communicatie app ontdekt. De naam van de app is: Slowly. De app is superleuk. Want de app brengt het penvrienden-concept terug; dus je gaat brieven sturen naar mensen die je niet kent - met je smartphone - en je hoeft niet eens je fysieke adres door te geven - en het is in principe gratis. Voor mij dus de ideale app.


Twitter



Corona is bijna gedaan...

De afgelopen maanden heb ik al heel wat keren gehoord dat corona bijna gedaan zou zijn. Alleen klinkt het allemaal niet zo geloofwaardig. Aangezien we regelmatig harde stijgingen hebben van alle soorten covid-cijfers. Dus eigenlijk krijgen we te horen: "oei, oei, oei, de cijfers zijn echt niet goed, maar we gaan wel versoepelen". Naar mijn mening klinkt het niet zo logisch. Want door op die momenten te versoepelen, wordt het alleen maar erger - en zeggen doordat er maar een fractie van de bevolking is ingeënt dat het bijna achter de rug is. Is ook maar naïef naar mijn mening. Want ze zeggen zelf dat er minstens 7/10 van de bevolking moet ingeënt worden. Maar in de praktijk zijn er nog maar 15 % van de mensen ingeënt. Vandaar dat ik speeches van de premier en Marc Van Ranst de laatste tijd erg in twijfel trek. En dan heb ik het nog niet gehad over de verschillende varianten die opduiken.


DVHN


Wat ben ik blij, dat ik eindelijk nog eens een blog kon schrijven. Want had de laatste weken al veel te vol gepland, waardoor er voor bloggen niet veel tijd meer was. Maar ben tenminste weer goed aan het geocachen. Wat ook wel belangrijk is.

Bedankt voor het lezen van mijn blog, hoop alleen dat ik niet te negatief was over corona.   :)  

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat dit ook jouw laatste blog over Corona is ;) Het zou fijn zijn als het allemaal snel achter de rug. Ik hoop dat de inentingen en het mooie weer dalende cijfers zullen geven en wij weer wat meer vrijheid krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen