zaterdag 7 december 2019

"De beste youtuber van België"

In dit artikel schrijf ik neer, wie volgens mij de beste youtuber is van België. Ik zal het in dit artikel ook hebben over de beste video's van deze youtuber. De soorten van video's die ik zal beschrijven, zijn: voice overs, vlogs en gewoon lachwekkende filmpjes, maar nog een tal van anderen soorten video's. Ik wens jullie veel leesplezier!



Wie is Jordentheninja?

Jordentheninja (Jordy Maerschalck) is een fantastische youtuber. Hij maakt heel veel verschillende video's. De video's die hij maakt zijn hilarische, maar kunnen in sommige gevallen ook serieus zijn. Met een serieuze video van hem bedoel ik dan: een serieuze boodschap, maar wel een grappige manier van overbrengen. Dat is een van de zovele redenen waarom ik hem zo goed vind. De soorten video's die hij maakt zijn: voice overs, vlogs, dansvideo's. reageervideo's. Maar de beste soort video die hij maakt: is de 'papa video'. Het lijkt misschien dat ik alleen zijn video's leuk vind. Maar dat is niet echt waar. Ik vind namelijk ook: dat hij een fantastische team van vrienden heeft die hem helpen bij zijn video's. Zijn vrienden die hem helpen zijn: Rayan (Unagize de youtuber), Arno, Jonathan, Charls en Lorenzo die hem ook sponsort. Hij is actief sinds 20 juni 2015, zelf ben ik begonnen met zijn video's te kijken: eind 2015. Hij zorgde voor de afgelopen vier jaar voor fantastische content. Maar helaas waren er ook mensen die zijn goede content stikte. Dat hield helaas in: dat er sommige leuke video's van hem werden verwijderd door YouTube. Hierbij denk ik dan aan een tal van voice overs. Gelukkig hielden die strikes hem niet tegen om door te gaan met video's te maken. Ondertussen heeft hij zelfs al de 100 000 abonnees overstegen en zijn eigen kledinglijn opgericht. En dat in combinatie met een job in de bouw. Het heeft hem letterlijk bloed, zweet en tranen gekost om het zo ver te schoppen als youtuber.

Soorten video's Jordentheninja

Vlogs

Jordentheninja is niet bepaald een youtuber die veel aan vloggen doet. Maar als hij eens een vlog maakt, dan zit er wel meteen al een hele grote portie humor in verwerkt. Dat vind ik fantastische. Nog zoiets wat ik echt geweldig vind aan hem is: de dingen die voor komen in zijn vlogs gebeuren echt. Ik vind persoonlijk: dat veel vloggers een voorbeeld aan hem kunnen nemen. Want veel vloggers zetten de gebeurtenissen van hun vlogs maar in scene. Ik ben er heel hard van overtuigd dat Jordentheninja de content van zijn vlogs niet in scene zet. Nog een pluspuntje aan zijn vlogs vind ik: hij toont iets nuttigs of iets grappigs. Die zaken zorgen er bij mij voor: dat ik al zijn vlogs volledig uitkijk.

Reageervideo's

Jordentheninja houdt zich vaak bezig met het reageren op video's. Dingen waar hij bijvoorbeeld op reageert zijn: Russische video's, dingen die in de media of op YouTube gebeuren, fails, zijn oude video's en zoveel meer. Als hij reageert op video's: doet hij vreemde stemmen na of doet hij speciale kledij aan of hij doet vreemde bewegingen. Soms doet hij zelfs al die vreemde dingen tegelijkertijd. Wat uiteraard voor heel grappige situaties zorgt.

Voice overs

Jordentheninja is bekend geworden door zijn zalige voice overs. Zijn voice overs halen meestal een heel hoge weergaven. Doordat zijn voice overs zoveel weergaven halen, worden ze ook veel aanbevolen door YouTube. Op die zelfde manier leerde ik Jordentheninja zijn video's kennen. Ik ben eigenlijk super blij dat YouTube mij zijn voice overs aan beveel den. Nu kijk ik nog altijd zijn voice overs, zelfs meerdere keren. Zowel zijn oude voice overs, als zijn nieuwe voice overs. Hij maakt over bijna alles voice overs. Zo maakt hij bijvoorbeeld voice overs van: studio 100 series, F.C. De Kampioenen en andere televisieprogramma's, maar hij maakt ook voice overs van youtubers en van liedjes. Er is ook een verschil tussen de voice overs die hij vroeger maakte, en nu maakt. De voice overs die hij vroeger maakte waren meer: afleveringen. De voice overs die hij nu maakt zijn voornamelijk: liedjes die hij projecteert op een groen doek. Er is een reden waarom hij nu meer liedjes maakt. Doordat hij in het verleden veel werd gestrikt, moet hij het nu voorzichtiger spelen.

Papa video's

Ik vind echt al Jordentheninja zijn video's goed. Maar de papa video's vind ik het meest fantastische, voor mij is het gewoon even met mijn gedachten van de wereld gaan. In de papa video's doet hij alsof hij de vader is van een pop, genaamd Linda. Met die pop steekt hij de grappigste dingen uit. Wat hij soms bijvoorbeeld met de pop doet is: de pop inbrand steken, in de bomen gooien maar ook tegen dingen aan gooien. Papa Jordy heeft niet alleen een dochter maar ook een hondje. Dat hondje noemt hij Fifi of de Fifikopter. Gelukkig is dat hondje ook maar een pop. In deze video's speelt Jordentheninja natuurlijk niet alleen maar met poppen, hij doet bijvoorbeeld ook alsof hij sinter Jordy is. In de video's van sinter Jordy zegt hij dingen zoals: 'papa sinterklaas' of 'schijtkinders'. Hoe doet soms ook alsof hij psychische problemen heeft. Ook dat vind ik grappig, want in een van zijn video's doet hij alsof hij zijn eigen kak opeet. In nog een andere video van dat genre valt perst hij een appelsien uit in zijn ogen. Maar het lolligste was toch wel dat hij door een tafel viel verkleed als sinterklaas.

Dansvideo's

Als ik wil lachen: dan zet ik een dansvideo van Jordentheninja op. Dan ga ik strijk. Het is mij een raadsel hoe je zo'n goed verhaal voor zo'n video kunt vinden. Jordentheninja heeft al verschillende dansvideo's uitgebracht. Maar wat wel opvalt is, dat elke video in het thema van Rusland is. Je denkt misschien: 'dat is toch saai'. Neen dat is niet waar, want hij is zo creatief in het maken van deze video's. Dat al zijn dansvideo's toch helemaal anders zijn, ook al hebben ze allemaal het zelfde thema. Hij probeert in zijn dansvideo's een rus te imiteren, door een berenmuts en een trainingspak te dragen. Wat natuurlijk ook als rus niet mag ontbreken, is: drank. Een nummer waar hij bijvoorbeeld ook op danst is: Tripoloski.

Gaming

Natuurlijk kan gaming als YouTube genre niet ontbreken. Zelf ben ik geen gamer, maar ik kijk wel naar Jordentheninja zijn gamevideo's. Dat doe ik voor maar een reden, die reden is: hij gebruikt ook daar gewoon heel goede humor in. Zo herhaald hij bijvoorbeeld vaak de zelfde zinnen, zinnen die hij gebruikt als hij gamet zijn: 'op u mellen feint' en 'dat kan niet'. Games die hij speelt zijn: Call of Duty, Fortnight, Apex en GTA... .

Mijn top drie van video's van Jordentheninja

1

Het Broccoli lied verdiend van mij een eerste plaats, omwille van de absurde tekst. Die tekst klinkt bij mij en mijn vrienden als muziek in de oren. Ik vraag me eigenlijk echt af van waar je de inspiratie haalt om zo'n mooie liedjes te schrijven. De lyrics zijn misschien absurd, maar de lyrics geven wel een hele mooie boodschap weer. Dat iedereen verliefd kan zijn, ook al ben je een beetje anders. Een van de zinnen die mij het meeste bijblijft is: 'een koe eet geen sla, maar wel pasta'. Zelf heb ik het nummer al een paar honderd keer bekeken en het verveeld mij nog altijd niet. Ik heb heel de dag zin om het te zingen, want het is een nummer dat heel goed in je hoofd blijft hangen.

2


Dit is geen liedje maar wel een geweldige papa video. In deze video doet Jordy de domste dingen, zoals: appelsienen tegen zijn hoofd slaan en appelsienen over zijn eigen hoofd kappen. Maar ook het gebruik van de zin 'papa sinterklaas' is heel grappig. Zelf kijk ik deze video toch nog wel eens regelmatig. Ik raad deze video ook zeker aan jullie aan. In deze video doet ook Jonathan mee, hij neemt in deze video de rol als vader tot zich. Hij doet het heel goed.

3


Dit nummer vind ik leuk omdat: het gewoon fantastische is als mensen random gaan dansen. Tripoloski is een nummer van een groepje Russische tieners, natuurlijk kon deze fantastische youtuber het niet laten om hier op een dansvideo te maken. Dat is dan ook wel heel goed gelukt, het resultaat laat zich dan ook wel zien in de views van de dansvideo. Het nummer heeft namelijk 2,1 miljoen views gescoord. Dat kunnen nu eenmaal gewoon alleen de beste. In de video smijt hij een ijzeren hek in het water, en zwaait hij met een airsoft pistool. Hij gebruikt in deze video ook geniale dansmoves. Die dansmoves zorgen er bij mij voor dat ik het niet droog hou van het lachen.

Vaststelling:

Jordentheninja is mijn held, dat is natuurlijk niet zomaar. Dat komt door zijn goede content op zijn kanaal, maar ook omdat hij zo autistische is. Ik herken mij zelf in hem. Ook voor anderen is dit een heel goed voorbeeld. Jordy doe zeker zo verder, en blijf goed voor je dochter Linda zorgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten